הרב שרלו: "הרבנים הראשיים לא מתפקדים" • האזינו

אסתי פלד 3 Comment on הרב שרלו: "הרבנים הראשיים לא מתפקדים" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת חוק הגיור • לאחר שלמעלה מ300 רבנים בישראל ובראשם הרבנים הראשיים לישראל – יצאו במחאה כנגד חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן, שעל פיו לכל רב עיר או מועצה תהיה האפשרות לגייר באופן עצמאי ללא יכולת התערבות של הרבנות הראשית, אמש סערו הרוחות באולפן 'קול חי'.

אמש במהדורה המרכזית בהגשתו של בצלאל קאהן, שוחחו שניים מרבני הציונות הדתית. הרב יובל שרלו מרבני 'צוהר' והרב ברוך אפרתי מרבני 'דרך אמונה'.

לטענתו של הרב שרלו חוק הגיור החדש "הוא חוק טוב שבא דווקא למנוע התבוללות בעם", הרב שרלו אמר כי "המצב הקיים בה הרבנות הראשית לא מתפקדת, הוא זה שהביא את הצורך בחוק הגיור".

על פי הרב שרלו "העובדה שכמות המתגיירים זעומה – היא סימן שמערכת הגיור של הרבנות הראשית איננה זמינה ומושכת, ומה שדרוש כרגע זה למשוך כמה שיותר להתגייר".

לעומתו טען הרב ברוך אפרתי שהמציאות שמציג הרב שרלו היא "מסולפת ולא נכונה". לדבריו, "מערכת הגיור ברבנות הראשית מתפקדת בצורה מופלאה, והסיבה שאין ריבוי מתגיירים היא בגלל ההצמדות לשולחן ערוך ולהלכה ללא פשרות".

עוד אמר הרב אפרתי בחריפות כי החוק החדש הוא פגיעה חמורה במזוזה של מדינת ישראל – והיא הרבנות הראשית", לדבריו "העובדה שכל רב עיר יוכל לגייר – תביא חורבן להלכה היהודית, מה שיגרום באופן ישיר שרוב רבני ישראל בארץ ובעולם לא יכירו באותם הגיורים".

האזינו:



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    זה לא הרב שרלו זה הרב "כשרלו" כל דבר כשר לו

  2. 2

    נבעך נבעך נבעך, אין מה לומר. הרב מרשמלו

  3. 1

    היה לו לשרלו רעיון לכנס של כל הדתות בהר הבית כלומר שהוא מכיר בעובדי הע"ז כלגיטימי אבל ממש לא צריך להתייחס לחולה פרסום שהכל כשר בשביל להתפרסם